NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

vrijdag 18 januari 2008

PRINS FILIP - INZET VOOR BELGIE

Prachtige foto en zo natuurlijk, het lijkt wel een doorsnee gezinnetje. Laatst gezien op het zeven uur journaal op Eén. Na het tonen van de idyllische foto's voegde nieuwsanker Wim De Vilder er nog aan toe dat prins Filip zich zal blijven inzetten voor België. Toen ik dit hoorde dacht ik spontaan: wat moet ik mij daar bij voorstellen.
Voor alle duidelijkheid, ik ben geen separatist, ik heb nog nooit voor het Vlaams Belang gestemd en zal dat ook nooit doen, ik heb ook geen sympathie voor Jean-Marie Dedecker.
Zal de prins, buiten het 'leiden' van handelsmissies, zich wagen aan nieuwe uitdagingen? Zal hij de minimumuitkeringen voor mensen die onder de armoedegrens leven verhogen? Zal hij iets doen aan de uit de pan swingende energieprijzen of meewerken aan oplossingen om de opwarming van de aarde tegen te gaan?
Voor mij mogen de koning en de koningin op hun troon blijven zitten. Maar moeten we de rest van het koningshuis blijven 'ondersteunen'? Ik twijfel aan de bekwaamheid van de prins. Ik weet het wel, er zijn verzachtende omstandigheden. Hij is 'mismeesterd' door Boudewijn en Fabiola. Het is niet mijn bedoeling om oneerbiedig te zijn maar voor iedere job zijn toch bekwaamheidsbewijzen nodig.

Geen opmerkingen: