NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

dinsdag 29 januari 2008

I'M YOUR MAN - LEONARD COHEN

I'm your man is een documentaire film over de legendarische singer-songwriter Leonard Cohen, met optredens van de musici die hij beïnvloed heeft. Over de film wil ik het hier niet hebben want die heb ik niet gezien. Wel over de muziek van de film. Ik had eens terloops aan een vriend verteld dat ik een fan was van Leonard Cohen en een tijdje later gaf hij mij zomaar de CD met de filmmuziek. Ik ben niet echt een 'cover' liefhebber en zeker niet van een monument als Cohen. Maar de CD heeft me aangenaam verrast en ik heb er ook een aantal nieuwe artiesten leren kennen zoals Martha en Rufus Wainwright, Jarvis Cocker, Antony en Teddy Thompson de zoon van Richard Thompson.
Je kan een fragment van vijf liedjes beluisteren als je hier klikt (soundtrack aanklikken). Graag uw speciale aandacht voor Antony met een heel eigen stemgeluid en Teddy Thompson.

In Het Parool vroeg Dirk-Jan Arensman zich af of er een coolere zeventigjarige op de planeet zou zijn dan Leonard Cohen? Het is hard voor al zijn leeftijdgenoten, maar waarschijnlijk niet. De Canadees ziet er met zijn grijszwarte stoppelbaard, zijn zwierige pet en zijn maatpakken - smetteloos, maar altijd nét nonchalant genoeg - nog steeds uit als de belichaming van de romantische kunstenaar.

Ter kennismaking drie schitterende songs met fantastische muzikanten en backing vocals, The Future , Dance Me To The End of Love en tot slot Hallelujah.
Lay back and enjoy.

Geen opmerkingen: