NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

zaterdag 19 januari 2008

BOEKENFORUM - GEZELLIG - VERSLAVEND

Als je veel leest kom je wel eens op een boekensite terecht op het internet. Ik hou van thrillers en zo belandde ik op Eric's boekensite. Je vindt er een uitgebreide keuze thrillers en aanverwanten (horror, fantasy, etc...) met bijbehorende persoonlijke kwotering. Vroeger had ik de neiging, als ik in de bibliotheek op zoek was naar een thriller, een boek van een buitenlandse auteur te kiezen. Een veelvoorkomende reflex vermoed ik. We beginnen allemaal met John Grisham of Nicci French.
De eerste misdaadauteur van eigen bodem die ik las, was Patrick De Bruyn. Ik had zijn boek 'Verliefd' ontleend in de bibliotheek in de veronderstelling dat hij een Nederlander was. Ik heb me ondertussen uitgebreid verontschuldigd bij deze auteur. Het boek was een openbaring, een schitterende thriller.

Zonder dat je het beseft zit een mens vol vooroordelen. Ik wil het bij deze goed maken door een aantal minder bekende auteurs naar voor te schuiven. Je kan de auteurs en hun werk beter leren kennen op http://www.boekensiteforum.net/.
Door de boekesite ben ik drie weken geleden op dit forum terecht gekomen. Het is ongelooflijk hoe er op korte tijd een band ontstaat met de andere forumleden. Je kan er over alles discussiƫren: boeken, hobbys, werk en ook 'naast de kwestie'.

Er zijn nu een zestal auteurs op het forum aanwezig die zitten te popelen om je alles over hun boeken te vertellen. Opgelet, deelnemen aan dit forum kan verstrekkende gevolgen hebben. Verslaving is er een van. Je bent verwittigd!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wow, Ik had geen betere reclame kunnen dromen ;)
Bedankt Marc, en ik ben blij dat je je op het forum thuis voelt !

Marnick zei

Daarnaast heb ik het boek "Naar merelbeke" van "Stefan Hermans" gelezen en ikzelf vond dit boek een redelijk boek, zelf ben ik niet echt zo een lezer (vroeger meer dan nu) maar toch is het me gelukt om dit boek uit te lezen. Het meest bijzondere van dit boek vond ik hoe het kleine jongetje (met een zeer grote fantasie) door de volwassen mensenwereld heendwaalde om zo toch in Merelbeke aan te komen.

mike bomhals zei

Ik heb het boek "Naar Merelbeke" ook gelezen ik vind dit boek niet zo'n goed boek. Het zal waarschijnlijk ook wel komen doordat ik niet zo goed kan lezen doordat ik dyslexie heb en daardoor niet zo goed en niet zo snel kan lezen. Maar ik heb het boek toch kunnen uitlezen. Ik vind ook dat het boek een beetje een raar verhaal heeft omdat het over een jongen gaat die maar anderhalf been heeft en die de hele tijd gevolgd word door een geel insect. De schrijver "Stefan Hermans" gebruikt ook graag veel fantasie en dat merk je ook wel in dit verhaal.