NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

zondag 2 maart 2008

MARGRIET HERMANS NIEUWE VOORZITTER OPEN VLD?

Op zaterdag 8 maart is het zover: dan kiezen de Open Vld-leden voor de komende 4 jaar een nieuwe partijvoorzitter. Margriet Hermans neemt het op tegen Bart Somers. Ze wil daarmee het signaal geven dat de partij, naast een sterk sociaal-economisch verhaal, alle lagen van de bevolking in de kijker wil plaatsen. "Hiermee wil ik alle Open Vld'ers die zich dagdagelijks inspannen voor een betere samenleving, een hart onder de riem steken", aldus Hermans.

Toen ik dit wereldschokkende nieuws vernam schoot ik spontaan in een lach. Lang geleden dat ik nog iets had gehoord van La Hermans. Het laatste was de bekendmaking van haar verlanglijstje in het Holebi lijfblad ZIZO: “Ik wil in bed met Temsamani en Van Brempt, en Kris Peeters zie ik ook wel zitten." Toe de journalist van dienst vroeg of ze in politieke kringen geen misbruik zouden proberen te maken van dit artikel antwoordde Margriet: "Ik ben zeker niet bang om ‘gepakt’ te worden op mijn geaardheid. (bulderlach) Nee, serieus: ik vind dat mensen moeten beseffen dat biseksualiteit voorkomt in de maatschappij. En dat het niet abnormaal is dat je je oog al eens laat vallen op iemand van hetzelfde geslacht.” Een politieke uitspraak die kan tellen. Zouden Temsamani, Van Brempt en Peeters wakker hebben gelegen van deze gedurfde uitspraak? Misschien wel, van de schrik dat de politica seksuele avances zou maken bij een volgende ontmoeting.

Volgens mij is haar kandidatuur een mediastunt. Alle manieren zijn goed om zowel haar politieke als artistieke carrière een nieuwe boost te geven. Afkomstig van VU ID 21 en via Spirit bij Open VLD beland. Met de loer die de toenmalige VLD Annemie Neyts heeft gelapt in het achterhoofd, denk ik dat de kans dat Margriet Hermans voorzitter wordt even groot is als dat Kardinaal Danneels de volgende paus wordt.

Ik wil fatsoenlijk blijven, maar de hier bijgevoegde foto van Margriet lijkt mij 'enigzins' bijgewerkt. Ik had bij wijze van contrast een paar andere afbeeldingen van haar kunnen toevoegen. Zo ben ik niet.

Geen opmerkingen: