NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

zaterdag 23 februari 2008

FATWA OVER DIDIER REYNDERS

Ik ben niet kwaad, ik ben woest. Gisteren, halverwege het zevenuur journaal op één, vertelde nieuwsanker Martine Tanghe, met een zekere ironie in haar stem, dat de minister van Financiën Didier Reynders, naar aanleiding van het feit dat de prijs van één liter superbenzine de anderhalve Euro had overschreden, besloten had de accijnzen te verlagen met 0,003 Euro per liter.
Om het aanschouwelijk voor te stellen voegde Martine Tanghe er aan toe dat je op een tankbeurt van 75 Euro vijftien eurocent bespaart. Ik word daar fysiek onwel van. Eerlijk gezegd had ik van de Nieuwsdienst van de VRT wat meer duiding verwacht bij het 'absurde' gevolg van dergelijke maatregel.

Dit is pure provocatie. Die arrogante klootzak van een Reynders lacht de gewone burger vierkant uit. Hij is trouwens niet alleen. De machthebbers in de Wetstraat verliezen alle voeling met het gewone volk en hun verzuchtingen. Ze voelen zich ongenaakbaar en zijn alleen maar bezig om hun persoonlijke ambities te verwezenlijken. In het geval van Didier Reynders is dat Eerste Minister worden.

We leven niet meer in de Middeleeuwen en ik aanvaard geen aalmoezen. De regering verdient miljoenen aan de steeds meer uit de pan swingende energieprijzen. Aan de andere kant wordt er geld verspild aan nutteloze studies, uitgevoerd door peperdure studiebureaus die bevriend zijn met een of andere minister. Ik braak ervan.

Ik probeer altijd fatsoenlijk en beleefd te blijven maar nu is de maat vol. Ik moet opletten want ik ga ongelukken doen. Voor mijn part mag mijnheer Reynders die 15 cent in zijn reet stoppen. Ik wil me nog op eigen kosten verplaatsen naar Brussel om hem daarbij te helpen.

6 opmerkingen:

nadine paduart zei

VRT - duiding? Ho maar.
Ze kijken nog even ver als de neus lang is. Akelig dichtbij is dat.
:(

Cram zei

Moet ik dan naar VTM kijken?
Ik heb geen kabel ;)

nadine paduart zei

Gewoon geen nieuws meer kijken.
Het nieuws dromen.
;)

Cram zei

Zijn dromen dan geen bedrog;)
Toch bedankt voor de tip

christel zei

Mijn beste,
van die Didier Reynders komt je bloed toch wel in zaadjes zeker!! hihihi... :-))

Cram zei

Christel
Het zou nog erger zijn moest mijn zaad in bloedjes komen ;)