NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

zaterdag 31 oktober 2009

NEW YORK - PALOMA FAITH




Liefhebbers van soul en pop kunnen in navolging van een serie succesvolle zangeressen zoals Amy Winehouse, Duffy en Adele weer een nieuw talent verwelkomen: de half Britse en half Spaanse zangeres Paloma Faith.

Eind september bracht ze haar debuut Do You Want The Truth Or Something Beautiful uit. Een album dat zijn wortels heeft in de vroege jeugd van de 24-jarige artieste uit Londen.

Als kind was ze erg onzeker doordat ze moeite had met leren. “Ik kon pas heel laat lezen en ik was een ramp met cijfers, nog steeds trouwens.”

Creativiteit

Maar daar tegenover stond haar creativiteit. “Ik kon al jong goed tekenen en vanaf mijn zevende zat ik altijd in schooltoneelstukken. Ik ontdekte dat ik goed was in dingen onthouden, zoals mijn teksten, en dat mijn hersens erg visueel werken. Dat zie je terug in mijn teksten, die zijn heel beschrijvend.”

Haar artistieke interesses deden haar opleven en maakten van de zangeres in spe een multi-talent. Zo volgde ze een dansopleiding, behaalde ze een master in theater, zong ze in burlesque clubs en acteert ze in films en series. “Al die ervaringen hebben invloed gehad op de muziek die ik nu maak”, legt Paloma Faith uit.

Surrealisme

Een belangrijk terugkerend element, het surrealisme, ontdekte ze vanuit de andere kunstdisciplines. De albumtitel Do You Want The Truth Or Something Beautiful? verwijst naar deze thematiek. “Ik vertel graag mooie verhalen, of deze nou waar zijn of niet.”

De zangeres is blij dat ze een album kon maken en is blij met het resultaat. “Hopelijk leidt het tot iets langdurigs, want ik wil muzikaal nog veel ontdekken.” (Nu.nl)


Geen opmerkingen: