NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

dinsdag 9 juni 2009

HOMO' S EN VOETBAL


Een grote meerderheid (67,8 %) van de profvoetballers uit de Belgische eerste klasse vindt dat er in de hoogste afdeling geen plaats is voor homo's. Dat is een van de meest opmerkelijke resultaten van een enquête die Sport Voetbalmagazine uitvoerde bij meer dan 300 spelers.

Wat krijgen we nu, waar zijn die mietjes bang voor? Ik had al geen hoge dunk van die rotverwende luxepaarden maar dit is werkelijk te gortig. Ik zou graag de namen kennen van die tweehonderd onnozelaars maar die zullen wel te laf zijn om zich te 'outen'.

Ik stel voor dat er lijst komt met sporten die beoefend kunnen worden door homo' s zonder gevaar voor de tegenstrever(s). Ik denk aan tennis met dien verstande, alleen het enkelspel en gemengd dubbel. In de atletiek zijn hoogspringen, verspringen en hamerslingeren geen enkel probleem. Ik twijfel om het speerwerpen toe te laten. De marathon kan ook maar deze dient gelopen in de tegenovergestelde richting. Uitgesloten zijn waterpolo, worstelen en judo.

Een aantal sporten vergen een kleine aanpassing. Ik denk in het baanwielrennen aan de achtervolging zonder zadel en in het boksen aan 'gay-boxing' met roze bokshandschoenen in mousse.

'Neen aan racisme' hangt in koeien van letters aan de stadions. Het discrimineren van homo's is een vorm van racisme en onverdraagzaamheid. Arme macho's!

Geen opmerkingen: