NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

zaterdag 25 april 2009

KOMMIL FOO, CHARLOTTE, LENNY KUHR & SUSAN BOYLE



Wat hebben Kommil foo, Charlotte (van 'Zo is er maar één), Lenny Kuhr en Susan Boyle gemeen? Ontroering!

Gisteravond heb ik meermaals kippenvel gekregen. Het begon met 'Madrid' van Kommil foo, maar dan in de versie van Charlotte. Luister eerst even voor je verder leest.
Ik kende het nummer niet ... schande. Het origineel van de broers Mich en Raf Walschaerts vind je hierboven. Een lied om te koesteren.

Na 'Zo is er maar één' schakelde ik over naar de 'Tros TV-show' van Ivo Niehe. Veertig jaar geleden won Lenny Kuhr het Songfestival met De Troubadour. De nu negenenvijftigjarige zangeres is een klassemadame die er bovendien nog heel goed uitziet. Ik kies niet voor De Troubadour maar wel voor het ingetogen Ik Zal Altijd Om Je Blijven Geven.

Het volgende item in de show was 'Susan Boyle', in één week tijd van volslagen onbekende tot wereldster gebombardeerd en gevraagd in shows van Jay Leno en Larry King. Bekijk het interview met Larry King aandachtig.

Eigenlijk is het levensverhaal van Susan Boyle best tragisch, want na lang gezongen te hebben, moest ze daarmee stoppen toen haar moeder ernstig ziek werd en op sterven lag. Pas nadat haar moeder in 2007 overleed, kon Susan zich weer gaan richten op haar eigen leven. En zo kwam ze dus ook uit bij Britain's got talent. Dat lijkt nu haar leven voorgoed te gaan veranderen.

Ik begrijp de reactie van een zekere Forgotten Cavalry: "Lol at the people with the rude expressions at the start, then they are all cheering when she sings, fucking hypocrites."


Geen opmerkingen: