NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

zaterdag 18 april 2009

JASPER ERKENS - IK WIL ECHT DE WERELD VEROVEREN!




Jasper Erkens is 16 en onstuitbaar. Sturm und Drang uit Diest: gitaar voor zijn elfde verjaardag, eigen songs op zijn twaalfde, eerste concert op zijn dertiende, eerste ex-lief op zijn veertiende en zilveren medaille en publieksprijs in HUMO’s Rock Rally 2008 op zijn vijftiende. Alstublieft!

Sindsdien: een indrukwekkend en razendsnel parcours. De breedst glimlachende mens van zijn generatie speelt voorprogramma’s van internationale kleppers als Adele en Colbie Caillat en jamt met Elliott Murphy. Bovendien weet zijn cover van ‘Crazy’ van Gnarls Barkley moeiteloos iedereen te overtuigen, niet het minst de mensen van Studio Brussel die het nummer in hoge rotatie opvoeren.

Jasper Erkens is een veelschrijver en zijn nummers klinken veel volwassener dan zijn leeftijd doet vermoeden. Niet verwonderlijk, de jongeman lepelt porties Damien Rice, Nick Drake en Jeff Buckley naar binnen, en krijgt thuis de jonge Bowie als nagerecht.

Begin volgend jaar volgt Een Gebeurtenis Van Belang: de release van zijn eerste cd. Momenteel is de krullenbol samen met Fritz Sundermann (Elisa Waut, Junior Jazz), bezig aan de nummers voor zijn debuut. “Het moet van in het begin goed zijn”, zegt Erkens. “Want ik wil iedereen en als het even kan ‘heel de wereld’ overtuigen. Zo simpel is het”. (AGENDA.be)

1 opmerking:

Sunshine zei

Hij hoort tot mijn favorieten. Zijn 'crazy' vind ik oneindig veel krachtiger dan het origineel.
Amper 16? Dat wist ik niet... amai... dubbel respect dan!