NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

maandag 27 april 2009

IDOLAAT - JACQUES STERK



Ik val niet gauw voor popmuziek of voor een groot auteur.
Noch boeit mij ook het levenslied, klassiek en in mineur.
Noch ben ik fan van Brood, U2 of Gerard van het Reve.
Dat alles is toch een pot nat. Het is mij om het even.

Ook kan ik niet begrijpen, waarom men fluit of gilt,
Als Backstreet Boys gaan zingen als aangeschoten wild.
Mozart, Brahms, Vivaldi ook; componisten toch pur-sang.
Het horen van hun requiem, dat is wat ik verlang.

De kracht van een adagio, een andante of larghetto.
Is voor mij hét levenslied of goddelijk concerto.
Dat is wat ik genieten vind, waar het leven pas voor staat.
Daarvan raak ik in hoge sferen en ben ik idolaat.


1 opmerking:

Sunshine zei

Idolaat... wat een heerlijk woord!