NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

dinsdag 22 april 2008

ISHTAR IN EEN NIEUW KLEEDJE

Ishtar wordt voor het Songfestival in Belgrado in het nieuw gestoken. Stylist Harald Ligtvoet heeft de jurk die zangeres Soetkin Baptist zal dragen, ontworpen. De jurk is vandaag voorgesteld en wordt omschreven als "een samensmelting van historische details en de jaren 50". De jurk symboliseert liefde, passie en een ster.
Harald Ligtvoet is een Nederlandse Belg die mode-ontwerp studeerde in Sint-Niklaas. Hij is freelance stylist voor modetijdschriften en reclamebureaus. Hij werkte al mee aan tal van tentoonstellingen en had een eigen label. Tijdens "Eurosong" droeg Baptist een rode jurk. Die heeft nu plaats gemaakt voor een rood-witcombinatie . Baptist laat ook haar hoge laarzen thuis voor een eenvoudig paar rode schoenen van Nathalie Verlinden. Het geheel zou de frontvrouw van Ishtar een "naturel look" moeten geven. Voor de styling van de andere Ishtar-leden werd een beroep gedaan op Deborah Bloemen. (bron: VRT)

Ik ben heel blij dat er niets aan het toeval wordt overgelaten om, in de eerste plaats, de finale van het Songfestival te halen. Ik moet toegeven dat ik nooit een opleiding 'styling' heb gevolgd. Toch begrijp ik niet goed wat er naturel is aan de nieuwe look van Soetkin.
Razend benieuwd hoe Deborah Bloemen de andere Ishtar-leden gaat restylen. Ik wed dat Michel Vangheluwe nauwelijks herkenbaar zal zijn. Voor 'naturel' - bekijk de foto's -verwijs ik graag naar hun professionele site.

Ik ben een fan van Ishtar en ik vond Soetkin 'beeldig' in haar rode jurk en laarzen. De nieuwe jurk en de restyling van de groep zal geen enkel effect hebben op het resultaat. Het liedje zal aanslaan ... of niet.

Als ik de outfit van sommige omroepsters zie of de manier waarop Yasmine 'aangetroeteld' is bij de presentatie van 'Zo is er maar één' stel ik mij toch vragen over de bekwaamheid van de huisstylisten van de VRT.

Veel succes Ishtar.

2 opmerkingen:

nadine paduart zei

‘… symboliseert liefde, passie en een ster.’
‘t is vreemd, maar die ster heeft op mij intuïtief het effect van een ‘antidote’.. ’t zal aan mij liggen, zeker?
Je bezorgdheid is terecht.

Cram zei

Dat denk ik ook altijd ... dat het aan mij ligt ;)