NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

vrijdag 4 december 2009

DANI KLEIN - 'KLASSE' MADAME




'Ik ben nooit verslaafd geweest aan drugs, maar aan mannen die drugs gebruikten'

In de tweede helft van de jaren tachtig zag ik de oerversie van Vaya Con Dios live, en ik vond dat het getalenteerde Brusselse meisje dat met een verrukkelijke huig-r had meegezongen op 'Stroom' van Arbeid Adelt! goed was terechtgekomen. Het duurde niet lang of het trio kreeg internationale erkenning, en het duurde net iets langer of Dirk Schoufs overleed aan de gevolgen van een overdosis en Willy Willy naar The Scabs uitweek.

Dani Klein (55) volhardde met vallen en opstaan in Vaya Con Dios. Nu is ze weer elegant opgestaan: het bewijs is de cd 'Comme on est venu...'. Op een zondagmiddag ben ik bij haar op de koffie in Watermaal-Bosvoorde/Watermael-Boitsfort. Simon Schoovaerts (32) is er ook: haar eniggeboren zoon, die 'Comme on est venu...' geproducet heeft. Morgenvroeg vertrekt Dani Klein voor een concert naar RoemeniĆ«. 'Het verbaast steeds meer mensen dat ik nog altijd zo vaak in het buitenland optreed,' zegt ze, en ook: 'Als ik thuis ben, luister ik bijna nooit meer naar muziek. Ik hou van stilte, denk ik. Dat is nieuw (lacht).» (rv - HUMO) lees verder ...

Dani Klein heeft klasse, stijl, uitstraling. Ze heeft iets te vertellen en ... ze kan zingen!


Geen opmerkingen: