NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

zondag 10 mei 2009

HOE ZOU HET EIGENLIJK ZIJN MET KOEN AUROUSSEAU EN ZIJN VROUW MAGDA?


Waar heeft alle verontwaardiging uiteindelijk toe geleid? Het is opvallend stil rond de SM-rechter. Ik heb geprobeerd uit te zoeken hoeveel ambtenaren in de laatste dertig jaar hun pensioenuitkering zijn afgenomen. Ik heb er geen gevonden. Ik heb alleen via Google gezocht. Wellicht heb ik geen toegang tot de juiste bronnen.

Ik kan niet de begrijpen dat de pers massaal reageert op de 'strapatsen' van Tommeke Boonen en Bart Somers en het fundamenteel onrecht dat de familie Aurousseau is aangedaan niet aan de kaak blijft stellen.

De film 'SM-rechter' is een succes in de Vlaamse bioscopen. In de Antwerpse Metropolis werd de 100.000ste bezoekers in de bloemetjes gezet.

'SM-rechter', een film van Erik Lamens, vertelt het waargebeurde verhaal van de Mechelse rechter Koen Aurousseau, die SM-praktijken uitvoerde op zijn vrouw, die dat toeliet. De rechter werd echter veroordeeld voor slagen en verwondingen en aanzet tot prostitutie. (vandaag.be - 27 april 2009)

Enkele uitspraken uit Humo 2979 (7 oktober 1997)

  • Koen: 'Ik moet zeggen: als slavin heeft ze Europees niveau gehaald. Mocht SM een Olympische discipline zijn, dan was België een grote kampioene rijker geweest.'

  • Magda: 'Pijn lijden gaf mij een wee, maar zalig gevoel... Als het op mijn vraag, met mijn toestemming, uit liefde gebeurde.' Koen: 'Om u eens iets te vertellen: Magda is van haar eerste man weggegaan omdat hij haar sloeg. Wat een contradictie, hé.'

  • 'Ik begrijp maar al te goed dat als je die video's ongevraagd en ongewild te zien krijgt, en je bent niet vertrouwd met het fenomeen SM, dat je maag dan omkeert. Nog afgezien van het feit dat het niet appetijtelijk is om mensen boven de vijftig seks te zien bedrijven, hé.'

  • Koen: 'Als iemand zegt: 'Sla mij', dan lijkt dat misschien gemakkelijk, maar in de praktijk is dat niet zo evident. Hoé moet je dat doen, man en vrouw zijnde, en in het kader van een liefdesrelatie dan nog? En hoe moet je elkaars reactie inschatten? Mijn vrouw zei wel dat ze graag geslagen werd, maar als ik het dan deed, dan riep ze al gauw: 'Aauw! Nee!' Dan denk je: wat is het nu? Moet ik nu voortdoen of moet ik stoppen?'

  • Koen: 'Van een gewelddadige man weet j nooit wanneer hij gaat beginnen en hoe ver hij zal gaan. In een SM-relatie weet je dat wel. En je weet ook dat het stopt wanneer jij wil dat het stopt.'

  • Magda: 'Wij hebben ook nog andere hobby's, hoor: wij bridgen in competitieverband, ik schilder. Voor ons was het een soort ontsnapping.'

  • 'Wij deden dingen die voor veel mensen misschien onbegrijpelijk zijn, maar daarom zijn ze nog niet strafbaar, hè. Maar de openbaar aanklager in onze zaak, eerste advocate-generaal Jeannine Van Leuven, is op een onvoorstelbaar emotionele manier tegen mij tekeer gegaan, echt met verstand op nul. Voilà, hier zit ik. Veroordeeld wegens slagen en verwondingen en het aanzetten tot ontucht en prostitutie. Ik denk dat ik beter naar een andere job uitkijk.'

Enkele reacties uit Humo naar aanleiding van de film.

17/03/2009 - 14u25MrPaul

Laat ons hopen dat het boek en de film de doorsnee vlaming wakkerschudt. Elkeen heeft zijn privé behoeftes, zijn geheime verlangens. De film toont mij ware liefde, een pleidooi voor privacy en het beleven van je verlangens. De film maakt BDSM aanvaardbaarder. Maar de film toont mij ook jammergenoeg wat ik allang weet. Dit is België en kan ik daar iets goed over vertellen?
Dank je Eric, een waar kunstwerk en geen spectakel.

13/03/2009 - 09u35zora

ik had de eer om op de premiere van de film te mogen zijn.Zelf zit ik ook in de SM-wereld.Toendertijd heb ik al gereageerd via de radio bij recht voor de raap.Wat M/mensen in hun prive leven doen,met wederzijdse toestemming,daar heeft NIEMAND geen zaken mee.Koen is politiek gepakt.........Het beleid van Belgie zou beter eens in eigen boezem kijken.Dagelijks draait mijn maag om als ik naar het nieuws kijk.Hopelijk krijgen Koen en magda enig eerherstel.

12/03/2009 - 16u10fan

koen en magda doen dit met wederzijdse goedkoering en worden uit hun ambt en burgelijke staand ontheven. waarom? de magistraten zouden veel beter strenge straffen uitspreken voor criminelen die mensen doden.

11/03/2009 - 21u24bib

waarom deze mensen zo veroordelen , als zij dit zo willen beleven dan is dat hun goed recht , ze zouden beter iemand als dutroux eens aanpakken , maar daar zijn ze bang voor , die weet teveel wat het licht niet mag zien , ik vind dat magda en koen een standbeeld verdienen , en EERHERSTEL !!!

04/03/2009 - 21u15Anais Nin

Te idioot voor woorden, de bekrompenheid en de schijnheiligheid van de magistratuur. Een heksenvervolging in zijn puurste soort, de onmacht en frustratie van Magda en Koen moeten onmenselijk geweest zijn, het verdriet des te groter. Ze moesten zich schamen en dan bedoel ik niet Magda en Koen!!

MET VERONTWAARDIGING ALLEEN KAN JE NIET LEVEN!

4 opmerkingen:

Edwin zei

Ik heb net het boek uit, buiten het weliswaar verstaanbare feit dat de SM-rechter zijn ongenoegen uit over het werknemers pensioen dat hem nu wacht ( ik kan er mij als even-hard-werkende-werknemer-uit-de-privésector moeilijk mee identificeren ) toont het de bijwijlen bekrompen en politiek vergiftigde justitie in België.
Het kopen van het boek heeft hopenlijk een kleine inkomensverhoging opgeleverd..zelden zo met plezier gegund.
Helaas lijkt justitie nu nog steeds op en dinosaurus die halstarrig weigert te geloven dat zijn tijd allang voorbij is..

Anoniem zei

Brandmerken, vagina dichtnaaien,....waar ligt de grens en wanneer moet de overheid ingrijpen. Mag ik, als m'n vrouw het zo graag wil b.v. haar been afhakken. Ik vond de film trouwens maar heel matig en helemaal aan de zijde van Aurousseau. Jammer.

Een begripsvolle medestander zei

Beste,

Ook net de film gezien en los van de voorkeuren van die mensen vind ik het een prachtig liefdesverhaal!

Wat mensen in hun prive doen met wederzijdse toestemming, dat is hun zaak. Deze rechter en liefhebbende echtgenoot werd zwaar gestraft. Ikzelf woon in de buurt van een park, 's nacht ontoegankelijk voor wie niet wil geconfronteerd worden met onveilige en anonieme homoseks. Trouwens, welk park kan nog vrijelijk door kinderen worden bezocht, zonder dat ze wordeng econfronteerd met condooms, en tissues? Waar kan een mooie vrouw nog 's avonds laat een sauna betreden zonder te worden aangegaapt, waar kan ze topless zonnen zonder angst haar boezem de volgende dag op 't net terug te vinden?
Dit zijn ongewenste inbreuken op ons privé leven, waar niets wordt tegen gedaan.
Geef die man zijn pensioen terug, hij heeft niks misdaan!

Unknown zei

Gisteren heb ik de film op de tv gezien. Inderdaad een indrukwekkend liefdesverhaal. Eveneens indrukwekkend hoe een overheid aan het dwalen kan slaan. Echter, rechters zijn mensen dat toont niet alleen Koen aan, maar nog meer de rechtersdie hem hebben veroordeeld. Wie zijn deze rechters? Hun veroordeling zou passen in een dictatoriale staat, maar niet in een land waar de vrijheid van het individue te allen tijde gewaarborgd dient te worden.