NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

vrijdag 22 augustus 2008

WRITER'S BLOCK & CELLO SUITES J.S. BACH

Waarom niet gewoon zwijgen als je niets te vertellen hebt? Dit zinnetje was de reactie van een zekere Simon op een aantal tips om writer's block te verhelpen. Het doet me denken aan het spreekwoord: "Spreek alleen als zwijgen niet helpt." Ik vind het het een wijze uitdrukking.

Ik ben op zoek naar 'goed nieuws', graaf in het verleden naar herinneringen, grasduin in de actualiteit of ik hier of daar interessant commentaar kan op geven. Niets van dit alles lukt. Heb ik geen inspiratie, geen zin, zit ik minder goed in mijn vel, ben ik uitverteld, zit mijn blog op zijn gat? Ik zou het niet weten. Ik laat het eventjes los en zoek naar evenwicht. J.S. Bach zal mij helpen.



Mischa Maisky - Cello Suite No.2 - Menuet

8 opmerkingen:

Sunshine zei

Soms ben ik het ook moe, al dat negatieve nieuws, al die depri berichten rondom.
Als ik De Morgen uit de bus haal, vraag ik mij soms af waarom ik mij in godsnaam geabonneerd heb. Om mottig de dag te starten?? ?
Bwa, de cultuurkaternen op woensdag en in ’t weekend en de dagelijkse columns zou ik toch niet willen missen.
Ahja, ’t ging over positieve berichten vinden zeker?
Goh, als je bewust kijkt, vind je altijd wel iets om een glimlach te doen verschijnen hoor:
Laat eens kijken:
een concert van het trio Gabriel Rios, Jef Neve en Kobe Proesmans
Yellow, gezongen door Sarah Bettens
een onverwachte knuffel van je tiener
een boterbloem die oplicht onder een straaltje zon, al is dat in België niet evident :-s
een bliksemschicht die een veld verlicht
een schoon stukske tekst
een uurtje zwans
een onverwacht cadeautje
een lief gebaar
een tof gesprek

Lap, ik ben weer te scheutig met woorden, zeker?

Cram zei

Het siert je dat je op geen woord kijkt :-)

Sunshine zei

Ik wou nog aanvullen: geniet van een (welverdiende) pauze, trek in gedachten de wereld rond en verwelkom de 'stilte'.
Niks kan meer deugd doen dan eens de pauzeknop indrukken en het hoofd leegmaken.
En net dan komt de inspiratie terug, willen of niet.
:-)

christel zei

Misschien de lat iets lager leggen...
Je moét niet elke dag iets op deze blog zetten...

Cram zei

Je hebt gelijk Christel, ik ben Tia Hellebaut niet :-)

Vanaf het nieuwe schooljaar reken ik op jouw hulp voor nieuwe inspiratie.

christel zei

Rik, als je dit leest...? 't Begint weeral goed.

Sunshine zei

Er werd hier een zoektocht naar goed nieuws op touw gezet.
Eén dag later haalt Tia goud...
Bestaat daar geen spreekwoord voor?
Ahja: "op je wenken bediend worden"
;-)

Cram zei

Ik had vrijdagmorgen, echt waar, een voorspelling willen doen. Ik zou voorspellen dat de vrouwenploeg (4x100 meter) en Tia een medaille zouden halen. :-)