NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

maandag 22 september 2008

MIJN BEURT - STEFAN HERTMANS



De kaas moet vers uit Parma komen;
De pepers rood uit Pomerigio
De mascarpone moet geel-romig zijn
En jij moet zingen bij de wijn.

Ik zal een jonge kwartel eten,
Gestufft met mortadella en Toscaanse weed.
Je bloes hangen we voor het venster
Tegen inkijk en insecten.

Het fruit zal branden in je mond,
En wat je zingt wordt stilaan honger,
Branie, geblaf van een jachtige hond.

Je buik met peperoni ingewreven
Lig je op tafel en je beeft.
Vorken en messen zijn verdeeld.

De koffie met kaneel gaat met
Onspreekbare syllaben door je keel.

Uit: 'Francesco's paradox', 1995.


1 opmerking:

Sunshine zei

Kijk eens aan, weer één van mijn favorieten.
Hertmans komt trouwens binnenkort spreken in mijn buurt.
Hij is een schrijver die je niet direct kan 'plaatsen' (ik toch niet) en dat maakt het intrigerend om meer te lezen van/over hem natuurlijk.