NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

maandag 29 september 2008

GEBOORTE - EDDY VAN VLIET



Zo er iets mis mocht lopen
- maar dit zal wel niet -
krijgt u het voorschot op de wieg terug

de drukkosten van
'wij melden met vreugde'
blijven echter verschuldigd-

toen zij hijgde
met een tong witter
dan mijn gelegenheidsjas
en haar ogen rolden
waar een orgasme ze nooit gekregen had

stond het aantal chromosomen onherroepelijk vast-

van de geboorte
neemt het gehoor van het kind af

de kamer staat vol bloemen
de eerste zes weken is het kindje blind.


Uit: 'Van bittere tranen, kollebloemen e.a. blozende droefheden', 1971

1 opmerking:

Sunshine zei

Voor de eerste keer heb ik iets van "Hé?".
Hoort een geboorte niet samen te gaan met vreugde? Dit klinkt zo bitter.
Nuja, als ik dan de titel van de bundel zie, dan klopt het natuurlijk wel. Maar toch...
Misschien snap ik het gewoon niet helemaal.

PS: Het gehoor van een kind kan ook toénemen... dankzij het wonder van de technologie en de inzet van bijzonder veel fijne mensen (en nu denk ik aan mijn dochter).