NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

dinsdag 9 september 2008

HET WORDT TEVEEL VOOR CORNEEL.


Ik word gek van Ignace Crombé. Natuurrampen in Haïti en India. Maar wie zijn kotsmisselijke kop zie ik op de voorpagina van Het Nieuwsblad prijken? Hij wil zijn Patricia een kindje geven. Nog een Crombé!!! Mijn eerste reactie was om de gouverneur te bellen en vragen 'fase 3' van het rampenplan af te kondigen. Hoe lang gaan de media die pipo nog gratis reclame geven?

"Als er tegen Crombé nog één klacht komt over fysiek geweld, zal het parket hem vervolgen en voor de rechtbank brengen", stelt woordvoerder Tom Janssens.
Als Het Nieuwsblad nog één druppel inkt aan deze nitwit verspilt zeg ik mijn abonnement op. Wacht even, ik heb helemaal geen abonnement op die krant.

Het valt me iedere dag op dat mensen die niets kunnen, niets te vertellen hebben uitgebreid in de media aan bod komen. Crombé vergelijkt zich in het artikel met Yves Leterme. Ik citeer: 'Ik voel me verwant met die andere West-Vlaming, Yves Leterme. Hij krijgt ook al maanden tegenwind en toch blijft hij doorzetten.' Volgens mij is de enige overeenkomst dat ze beiden goed overweg kunnen met hun BlackBerry.

Overstromingen in India

In de noordelijke regio Bihar in India zijn 5 miljoen mensen getroffen door ernstige overstromingen.. Tenminste 2,5 miljoen mensen, waarvan tenminste de helft kinderen, hebben hun huis moeten ontvluchten. Zeker 230.000 huizen werden volledig verwoest.

Save the Children is onmiddellijk begonnen met hulpverlening. Binnen korte tijd zullen 60.000 mensen waarvan 40.000 kinderen bereikt worden met voedsel, drinkwater en tentdoek. Verder worden opvangplaatsen voor kinderen ingericht, waar ze steun krijgen bij het verwerken van hun ervaringen en waar ze beschermd zijn tegen kinderhandel en misbruik.

20080902_india_reuters1.jpg

Meer informatie Save the Children India


3 opmerkingen:

christel zei

Ignace Crombé stelt ook dat 'Patricia er altijd verzorgd moet uitzien want ze is tenslotte mijn vriendin hé'. Ja, man...
Die Patricia roept toch ook vragen op. Je zal maar met zo'n z.k in zee gaan. Zo'n uitspraken als hierboven, al eens fysiek bedreigd worden en er nog een kind van willen ook. Hoe blind kun je zijn, maar anderzijds als je titel 'Miss Mol' is...

Sunshine zei

Miss Mol? hé, da's een goeie, dat wist ik niet eens... :-))
Ach, er zijn maar heel weinig mensen die walging bij mij oproepen. Een verdwaalde politicus met vreemde ideeën soms, maar dan nog weet ik ergens respect op te brengen voor zijn gedrevenheid bvb.
Maar Crombé... Ik ken hem niet persoonlijk, al is hij een streekgenoot. Ik ben hem een goeie twintig jaar geleden wel enkele malen tegen het lijf gelopen, gelukkig niet letterlijk, en toen al voelde ik instinctief een afkeer: die vervelende stem, die hautaine houding... En als je dan hoort dat ie dan nog een goeie rechtse heeft (of is't een linkse? zo in detail lees ik de boekskes niet). Bah! Sommige mensen zie ik liefst in een andere uithoek van de wereld vertoeven.
Wat zijn vriendin daarin ziet? Een vorm van aandacht krijgen misschien? Iedereen kent haar intussen wel... Of anders heeft de bewuste man naast haar ongelooflijke talenten die voor ons verborgen blijven...

Cram zei

Volgens de parketwoordvoerder was de rechter kaak van Patricia geschaafd. Ik vermoed dat Ignace met links uitgehaald heeft. ;-)