NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

dinsdag 17 juni 2008

PERSOONLIJKE 'STUDIO BRUSSEL' TOP 10


Ik herhaal het nog eens: ik hou van vele muziekjes. Ik krijg de indruk dat ik versleten word voor iemand die alleen van klassieke muziek houdt. Absoluut onjuist. Misschien is het de foto (J.S. Bach met zonnebril) bij mijn profiel die voor verwarring zorgt. Ik vind geen geschikte foto van mezelf. Ik wil een foto waar ik op mijn best op sta, lichtjes in profiel naar mijn linker kant. Op mijn rechter wang heb ik namelijk een vervelend litteken, een overblijfsel van een geboortevlek die ze in de jaren vijftig op een experimentele manier hebben proberen weg te branden. Zonder succes!

Ik vraag mijn lieve collega Christel, die ondermeer heel handig omgaat met een fotoapparaat, een mooie foto van mij te maken.

Nu terug naar de muziek: hieronder mijn persoonlijke Studio Brussel Top 10. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelden of nooit naar die zender luister maar ik heb me goed geïnformeerd. De hieronder vermelde liedjes worden daar regelmatig gedraaid. Ik geef ze in willekeurige volgorde.

7 opmerkingen:

Sunshine zei

Studio Brussel... was dat even schrikken! Fijn om verrast te worden.
Als ik dit lijstje bekijk, hoef je je helemaal niet 'versleten' te voelen ;-)
Enne... BOENK! The Architect vind ik zelfs zo goed dat ik het als opbelmuziekje (of hoe noemt de jeugd zoiets?) op mijn gsm staan heb.
Nuja, even relativeren: Madonna en Amy Winehouse staan niet op mijn Ipod.
Maar voor de rest kan ik me er helemaal in vinden :-))
Van 'klassiek' ben ik zelf ook niet vies hoor. Op de juiste plaats en 't juiste moment kan ik daar zelfs heel erg door geraakt worden, mijn piano kan getuigen.

christel zei

OK wat de foto betreft... Als het zover is breng dan wel je zonnebril en je witte pruik mee hé? :D

christel zei

Studio Brussel... maar dit kon evengoed een 'Donna' Top 10 zijn.
(En Madonna, dan nog uitgerekend dit 'kermis'nummer...?)
De mensen met de meest uitgesproken (steeds negatieve) mening over Studio Brussel zijn vooral degenen die (overdag) nooit naar deze zender luisteren.
Misschien word je versleten voor iemand die enkel van klassiek houdt omdat het vooral klassieke stukken zijn die je de hemel inprijst op je blog..., ...die na beluistering helaas geen onuitwisbare indruk bij mij laten :-), ...
StuBru is het evangelie niet maar de zeldzame 'moderne' pareltjes vind je steevast sinds jaren op StuBru terug, ik zou mezelf geen muziekliefhebber durven noemen en tegelijkertijd uitgerekend die zender de grond inboren; er is geen zender die het kaf méér van het koren scheidt.
Tenzij je 's morgens liever gewekt wordt met een Belle Perez op je radio... om je dag alvast 'goed' te beginnen...
Tenslotte van de nummers van dit top 10-lijstje krijg ik het ook niet echt warm, maar over persoonlijke voorkeuren valt weinig te discussiëren...

Cram zei

Ik ontwaar een irriterende ondertoon ;-) Je hoeft je niet te verdedigen als Stu Bru fan. Trouwens, bij mijn weten heb ik mij nog nooit 'negatief' uitgelaten over StuBru, alleen is het niet my cup of tea.
Ik begrijp hoegenaamd niet waarom je het nodig vindt die Belle Perez erbij te sleuren...
De waarheid schuilt in jouw laatste acht woorden.

christel zei

Nooit negatief uitgelaten over StuBru, en nooit een opmerking gemaakt als je de bureau binnenkwam over een nummer dat je niet aanstond dat toevallig op de radio was...? tiens...dat kortetermijn geheugen hé...
Goed wetende dat het je cup of tea niet is maar wel met een StuBru top 10 komen... hallo! 't Zal mijn door jouw ontwaarde irriterende ondertoon verklaren...
Ik sleur er Perez bij (kon net zogoed iets anders zijn... keuze genoeg wat dat betreft...) omdat je dit soort 'muziek' wel op àlle andere zenders (tenzij je enkel naar Klara luistert) moet tolereren... en StuBru deze kelk gelukkig aan ons laat voorbij gaan...waarvoor opluchting en dank.

Anoniem zei

aiaiai, ... de werkvloer zal nooit meer hetzelfde zijn ... ;-)

christel zei

Top 10's verwelken, meningen vergaan?
Maar mijn bureauradio blijft eeuwig op StuBru staan