NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

dinsdag 11 november 2008

VROUWENDAG


Vandaag is het Vrouwendag. Ik dacht dat er al een Internationale Vrouwendag was geweest op 8 maart 2008. Ik heb vandaag de kop en de titel van mijn blog aangepast. Het is tijd voor verandering, 'change'. Waar heb ik dat nog gehoord?

Mannen hebben nu tijd genoeg gehad om zich te bewijzen. De meeste mannen zullen mijn betoog niet in dank aanvaarden, ze zullen mij waarschijnlijk vleierij en eigenbelang verwijten. Ze hebben ongelijk.

Wat is de realiteit? Nationaal: hoeveel procent vrouwen zitten in de verschillende regeringen? Hoeveel procent vrouwen zitten in Raden van Bestuur? Hoeveel vrouwelijke CEO's zijn er bij topbedrijven? Internationaal: hoeveel vrouwelijke wereldleiders lopen er rond?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Inderdaad! Ik ben er heilig van overtuigd dat vrouwen het even slecht zouden doen!

Sunshine zei

Rik verdorie! Foei man! :-p

En voor de rest... niet wanhopen, Cram, achter al die sterke mannen op hoge posities staat een vrouw die veel en veel sterker is.
Misschien niet in de spotlights, maar who cares... Ik in elk geval niet. Werk achter de schermen kan even voldoeninggevend zijn en daarom absoluut niet frustrerend.
Voila se, een vrouw heeft gesproken ;-)

Cram zei

Ik wist dat je zou spreken :-)

Sunshine zei

toeme toch, ik ben echt wel doorzichtig blijkbaar :-s

opm: mss moet je eens een paar dagen niet bloggen, ik moet immers studeren (examen zaterdag) en niet internetten en ik kan't verdorie niet laten om hier te komen kijken.
Nuja, efkes pauze moet ook kunnen, al is't hier pauze vóór de studie ipv erna vandaag.
En dan maar preken tegen de kids : 'eerst studeren, daarna ontspannen' :-))