NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

maandag 3 november 2008

GEMEEN - DAAN DE LIGT



mijn broertje woont al maanden niet meer thuis
hij kreeg een mooie en een grote kamer
met heel veel beren in een ziekenhuis

ze vinden hem het liefst van allemaal
ik vind hem stom, want hij wil niet meer spelen
hij ligt daar maar op bed, z’n kop is kaal

m’n moeder zegt je broertje gaat op reis
vanuit de wolken zal hij naar ons zwaaien
hij krijgt er heel veel speelgoed, snoep en ijs

ik vind dat allemaal gewoon gemeen
want ik moet hier naar school en achterblijven
in onze kamer slaap ik helemaal alleen


Met dit gedicht won Daan de Ligt de eerste prijs in de Meander kinderpoëzie-wedstrijd

3 opmerkingen:

Sunshine zei

Heel koud krijg ik hiervan...

Cram zei

Het is pakkend. Het houdt me dicht bij de realiteit en doet me beseffen dat 'gezond zijn' niet vanzelfsprekend is.

Rianne zei

zo mooi! een kind kan idd niet beseffen wat dood is...