NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

zondag 23 november 2008

'TWEE MEISJES' IS DE BESTE BELGISCHE SONG

De luisteraars van Radio 1 hebben "Twee meisjes" van Raymond van het Groenwoud naar de eerste plaats gestemd in de 100 op 1, de lijst van beste Belgische songs. Van het Groenewoud was vorig jaar al de lieveling van de luisteraar.






Overzicht van de top 10 van 100 op 1

1. Twee meisjes - Raymond van het Groenewoud
2. Ne me quitte pas - Jacques Brel
3. Mia - Gorky
4. Nothing really ends - dEUS
5. De fanfare van honger en dorst - Jan De Wilde
6. My heroics - Absynthe Minded
7. Tim - Wim De Craene
8. Les yeux de ma mère - Arno
9. Eerste sneeuw - Jan De Wilde
10. Ik wil deze nacht in de straten verdwalen - Wannes Van de Velde

De volledige 100 op 1-lijst vindt u op de website van Radio 1.

6 opmerkingen:

Sunshine zei

My Heroics is mijn favoriet.
Al vind ik "ne me quitte pas" ook heel rakend.

Cram zei

My Heroics: ik kende het nummer niet sorry ;-)
'k Heb het vlug beluisterd, http://www.youtube.com/watch?v=1ivaV7Ay8Ac
mooi, heel mooi

Cram zei

My Heroics: potverdorie, schitterend nummer zeg. Dat ik dat niet kende. Bedankt Sunshine om er mij attent op te maken ;-)

christel zei

Een beetje minder naar Radio 1 luisteren en wat meer Stu Bru zou ook al helpen... (of hebben we die discussie al eens gehad... :-/ )

Sunshine zei

Ho ho Christel: My Heroics is absoluut radio 1 muziek hoor.
Op radio 1 draaien ze (in mijn ogen, eu, oren...) klasse muziek, van uiteenlopende genres, dus ook bij momenten de 'betere rock'.
My Heroics heb ik voor 't eerst gehoord in één of andere zomershow en sindsdien ben ik verkocht.
Er gaat toch niks boven Belgische muziek hé, we hebben hier in dit kleine landje absolute muzikale klasbakken!
Ik ben geen patriot, maar als't over muziek gaat, dan verdedig ik onze kleuren vol overgave.

christel zei

Denk dat dit een typisch voorbeeld is van een band die eerst door Stu Bru gedraaid werd en daarna opgepikt door de andere zenders.
Geen alleenstaand geval trouwens...