NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

maandag 15 maart 2010

HET SNEEUWDE LICHTJES OM HAAR .. - HENK KNIBBELER



grijs en strak stond de lucht boven ons
die ochtend, aan de randen van de akkers
lag en beetje sneeuw, berkenbosjes
verschilferden van schors, een enkele
verslapen kraai kraste zich over het land


zij was opgebaard in het midden van haar
uitgesproken wens, eenvoudig en houdbaar
nog op deze vroege morgen, temidden van
de stilte, de wuivende bossen om haar heen


Ik keek naar het gezicht, streek met mijn
wijsvinger over haar voorhoofd, neus en
mond, zo de contouren volgend van mijn
moeder, van wat zij mij nog wilde zeggen


wit in wit, doodgeverfde oude kamille in
haar handen, een hoge toon van de muziek
trok als een laken over haar, sereen en
aanhoudend koud klonken stemmen in


dit huis waar wij waren, zij hield van Preisner
Requiem, stofte de stilte, ontsteeg zichzelf
haar lichaam ademde nog, de huid verkruimelde
och, mijn moederlief, laat mij door je haren


strijken, de groeven in je huid eigen maken
en kijken naar je, verdriet om je schoonheid
hebben, je woorden, je zalving, Agnus Dei
zingen voor je tot diep in de oude bossen


stijg maar, ga maar hoog, ik omhels je om
je mooie handschrift, mijn vuile broeken, de
boze pastoor, de melkfles half leeg en dat
onvergetelijke verhaaltje steeds, ga nu maar..


ik luister naar je muziek en herhaal, herhaal
de schoonheid, zo mooi, mooi mens, zo mooi



bij muziek van Zbigniew Preisner, Requiem for a friend.
klik op de titel van het gedicht en luister naar Lacrimosa

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Google op Henk Knibbeler en je ziet dat het een oplichter is die vrouwen geld afhandig maakt nadat hij ze met charme en gedichtjes heeft ingepalmd; vraag er maar naar bij de politie, die heeft een groot strafdossier over oplichting en flessetrekkerij over hem. Ook simuleert hij medische kwalen om maar verzorging te krijgen op kosten van de staat.

Anoniem zei

Henk Knibbeler is een charlatan en oplichter. Watch out!

Anoniem zei

Ook anno 2024 blijf deze man actief met oplichting en leugens te vertellen. Ook na een verhuis naar Zeeuw-Vlaanderen heeft hij de nodige slachtoffers gemaakt. Het is ook een vieze oude man die het liefste vrouwen oplicht. Een pathologische leugenaar die zichzelf zo groot waant. Geen tegenspraak duldt en dan agressief voor de dag komt. Ook de politie weet inmiddels wie hij is. Blijf uit de buurt van deze man als je financieel niet een beetje lichter wilt worden gemaakt. Zijn website is één grote leugen. Veldbioloog, wetenschapper? Handige man met woorden. Let op !!!