NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

dinsdag 29 september 2009

OPSCHUDDING IN HET VLAAMS PARLEMENT!


Vlaams parlementsvoorzitter Jan Peumans (N-VA) stelt zich vragen bij de fotoreportage van Vlaams minister van Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) in NINA, de weekendbijlage van Het Laatste Nieuws. Dat heeft hij gezegd in het Radio 1-programma 'De Ochtend'. Als model showde 'La Crevits' kledingstukken van verschillende merken.


Ik word niet direct opgewonden als ik Hilde Crevits zie. Propere vrouw, daar niet van, maar weinig sexappeal. In de fotoreportage draagt ze glamourjurken en is ze zwaar opgemaakt. Ik vermoed ook dat ze 'gephotoshopt' is. Die Hilde in Nina is best wel aantrekkelijk maar ze lijkt aan geen kanten op de minister van Openbare Werken.

In een reactie stelt ze dat ze al die heisa niet begrijpt. Het was een vraag van Het Laatste Nieuws en ze was onmiddellijk heel enthousiast om het te doen. Het was een spelletje, het was eens wat anders 'poseren in een jurk', zij die altijd broeken draagt. Ze voegde er nog aan toe dat die fotoreportage niet voor gevolg zou hebben dat ze nu plots haar broeken zou afzweren en het Parlement zou verrassen met het dragen van frivole of sexy jurken.

Misschien ga je me nu verdenken van een zieke geest, maar ik vraag me af of mevrouw Crevits onder die glamoureuze kledij pinkante lingerie zou hebben gedragen. Volgens mij vraagt het een het ander.

Wat ik mij ook afvraag is waarom vele politici ingaan op al die uitnodigingen. Is het puur uit ijdelheid, of om tegemoet te komen aan de vraag van hun kiezers? Is het een soort strategie uitgedokterd door hun 'spindokter'? Het is toch al langer bewezen dat hoe meer je in de media komt hoe meer stemmen je haalt. Hoe verklaar je anders het succes van een aantal BV's die totaal geen kaas hebben gegeten van de politiek.

Een paar weken geleden was ik te gast (als toeschouwer) in De Laatste Show. Het was een unieke kans om Cecilia Bartoli te ontmoeten. Ik was bloednerveus. Toch is het me gelukt een paar woorden met haar te wisselen. Een prachtige vrouw, zo spontaan, een 'klasse madame'. Een foto met haar is alles wat me rest. (snik)

Vincent Van Quickenborne was ook te gast in de Show van Michiel Devlieger. Hij kwam er tekst en uitleg geven bij zijn nieuwe look (met baard) en zijn nieuw lief, de 27-jarige Anouk Sabbe, afkomstig uit het West-Vlaamse Waregem. Een aantal jaren geleden sierde ze in een redelijk gewaagde pose de cover van Che.

Om het publiek nog wat nader kennis te laten maken met 'piekenzot' Van Quickenborne zag je beelden van zijn laatste jaarlijks bal. Je zag hem tekeer gaan als een bezetene op de dansvloer ,verstrengeld met een vrouwelijke fan. Ambiance tot en met!

Ik zit niet te wachten om ministers bezig te zien in hun vrije tijd, in allerlei spelletjes op TV of op hun jaarlijks bal. Ik hoef ook niet te weten met wie ze een relatie hebben.

Ik wil alleen dat ze bekommerd zijn om het welzijn van de burger.


Geen opmerkingen: