NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

maandag 22 december 2008

HET LEVEN VAN ALLEDAG - JOSEPHINE BANENS


Kerst in Irak is als iedere dag
patrouilles, mortieren, handgranaten,
geen water, geen elektriciteit,
tanks en geweren in de straten.

Kerst stelt er niet veel voor dit jaar
liederen bij een bomaanslag
slingers bij zelfmoordcommando’s
nee - kerst wordt dit jaar een gewone dag.

Kerst wordt een dag zoals iedere dag,
niemand kent immers vrede, want
gevaar en de vijand slapen nooit,
weten de kinderen van dit land.

Prinsenkinderen met sterrenogen
prachtige ogen en een stralende lach
die je het laatste jaar weinig hoorde,
kerst wordt voor hen een gewone dag.

3 opmerkingen:

Sunshine zei

Kerstdag is inderdaad een gewone dag, of soms een dag triester dan andere omdat er zo'n contrast kan zijn tussen wat is en wat zou moeten zijn.
Maar als we die dag kwistig zijn met vriendelijkheid, dan wordt het misschien toch een warme dag.
De quote van de dag vind ik prachtig:
één vriendelijk woord en alle koude wordt verdreven,
één vriendelijk woord en alle spanning vloeit weg,
één vriendelijk woord en de hemel kleurt kristalhelder blauw.

Sfeervolle kerstdagen gewenst aan iedereen...

Cram zei

Ik hou niet van het Kerstgedoe. Maar vriendelijk ben ik altijd al geweest. ;-)

Sunshine zei

Same here, ik ben ook echt geen kerstmens. Ik probeer mij wel aan te passen owv mijn omgeving die kerst wel super vindt, maar zelf zal ik blij zijn als al dat geforceerde gedoe achter de rug is.
Liever elke dag een beetje warmte dan de overdosis die we deze dagen (al dan niet gemeend) over ons heen krijgen. En de kerstballen en dito bomen mogen van mij nu al de kast in.
Maar dat moet anderen natuurlijk niet beletten zich met plezier onder te dompelen in de sfeer.

Vriendelijke groet :-))