NIEUWS     VERKEER      CULTUUR      WEER     SPORT     CONTACT         

woensdag 7 mei 2008

TIEN GEBODEN VOOR EEN DUURZAME RELATIE

Ik geef mijn advies gratis en voor niets aan alle vrouwen. Het is vrijblijvend en met een knipoog. Toch meen ik ieder woord dat ik neerschrijf. Relaties zullen altijd een moeilijke evenwichtsoefening blijven en 'voor altijd' zal eerder uitzonderlijk zijn. Toch geloof ik in de ideale partner, maar ik vrees dat je hem of haar zelden op het juiste moment ontmoet. Ik bedoel dat je meestal al één of meerdere relaties achter de rug hebt vooraleer de ware opdaagt.

Het is uiteraard geen evangelie wat ik hier vertel en relaties zijn geen exacte wetenschap. Ik begin me al af te vragen of het wel zin heeft deze raadgevingen te publiceren. Het spreekwoord zegt toch: 'Liefde is blind'.

1. Kijk niet op naar de man (laat het tenminste niet blijken) en plaats hem niet op een voetstuk.

2. Leg de lat (redelijk) hoog.

3. Denk nooit: ik ga hem veranderen.

4. Haal hem niet (te vlug) in huis en houd de portemonnees gescheiden.

5. Goede sex is belangrijk maar tederheid en geborgenheid misschien nog belangrijker.

6. Leer uit vroegere ervaringen.

7. Besef dat de droomprins op het witte paard niet bestaat.

8. Maak duidelijke afspraken en zeg waar het op staat. De balans moet in evenwicht blijven.

9. Niemand is perfect en koppigheid is nefast voor een relatie.

10. Belangrijk bij het beoordelen van een relatie is om een goed overzicht te behouden op het geheel.

Neem het toch maar met een korrel zout.

6 opmerkingen:

didiermaurice zei

man toch, zo'n charter... daar ga je paarden mee doen steigeren en pony's op hun rug mee doen rollen in het stof... ze zullen snuivend galopperen, over den draad springen en weg... naar die zoutklomp daar om een paal gebonden. :) d.

Cram zei

Dat is de bedoeling. Ik zoek de controverse ;)

christel zei

De mannenversie, gratis van het huis

1. Kijk op naar de vrouw (laat het tenminste zeker af en toe blijken) en plaats haar op een voetstuk, wat zeg ik...?...een kathedraalpilaar, Griekse tempelzuil, obelísk...

2. Leg de lat (redelijk) hoog. OK. Anders val je wellicht met je lat in de boter?

3. Denk nooit: ze gaat mij veranderen. (Laat ze toch doen :) )

4. Haal haar vlug in huis (voor ze zich bedenkt...) en geef je portemonnee af (ook redelijk vlug).

5. Goede sex is belangrijk want tederheid en geborgenheid is misschien niet genoeg.
'Misschien', ha ha ha ha...

6. Vergeet vroegere ervaringen. (Je kon de lat niet altijd hoog krijgen sorry leggen. So what?)

7. Besef dat de droomvrouw bestaat. jaaa ha ha ha hahaha ha!!!

8. Maak duidelijke afspraken en zeg dus dat zij over alles beslist. De baas moet gerespecteerd blijven.

9. Niemand is perfect maar zij wel. En (jouw) koppigheid is nefast voor een relatie (heeft geen zin want ze heeft toch gelijk).

10. Belangrijk bij het beoordelen van een relatie is om een goed overzicht te behouden op het geheel. Bij de bank dus samenvatting vragen van zijn inkomsten en spaargelden / schulden (de balans moet in evenwicht blijven)!!!

Neem het toch maar au sérieux. :)

Mvg,
een kenau van een vrouw ;D

PS Aan Didier: Deze pony heeft inderdaad op z'n rug gerold... van het lachen :D
Aan Cram: Controversieel genoeg voor jou? ...Laat dit vooral niet tussen ons komen hé. ;)

nadine paduart zei

Liefde doet klappen..
:)

christel zei

Zo zo.... één onnozele mannenversie bijeengepend en hup, daar komt de psychoanalyse... ook gratis aangeboden van het huis zeker?

datinglijnen zei

Ik zie de 10 geboden wel als een mooi voorbeeld voor de toekomst.Vooral punt 6 is een sterk gebod.